Trzy etapy, niemal 794 kilometry trasy, na które będzie się składać ponad 588 kilometrów odcinków specjalnych – zawodnicy ORLEN Team po dwutygodniowej przerwie wracają do rywalizacji w rajdach Baja. Kuba Przygoński z pilotem Timo Gottschalkiem, Maciej Giemza oraz Adam Tomiczek w najbliższy weekend (9-11 sierpnia) będą się ścigać na Węgrzech, podczas Hungarian Baja.

 

 

Rywalizacja kierowców oraz motocyklistów rozpocznie się od piątkowego prologu na trasie liczącej 10,74 km. Prawdziwe ściganie rozpocznie się w sobotę – zawodnicy przejadą wtedy łącznie 547,5 km, w tym 416,12 km odcinków specjalnych. Zgodnie z planem rywalizacja powinna się zakończyć w niedzielne popołudnie. Walkę o najwyższe lokaty zapowiada Kuba Przygoński, który w dwóch ostatnich edycjach rajdu zajmował 3. i 2. miejsce. Załoga ORLEN Team (Mini John Cooper Works Rally) zajmuje obecnie 3. pozycję w Pucharze Świata FIA w rajdach Baja.

Jedziemy oczywiście z myślą o ataku i zajęciu miejsca na podium. Na pewno będziemy walczyli z Terranovą, Prokopem i Wasiliewem. Zawody są odbywają się na poligonie wojskowym. Jest to fajny teren, ale też niebezpieczny, z uwagi na drogi czołgowe, które są zniszczone i nierówne, z mnóstwem muld i wyskoków. Na pewno jest to przyjemny rajd. Postaramy się z Timo dobrze pojechać, być może dopisze nam trochę szczęścia – powiedział przed startem kierowca ORLEN Team.

 

Do rywalizacji w Hungarian Baja staną także motocykliści ORLEN Team – Adam Tomiczek i Maciej Giemza, którzy podobnie jak Kuba Przygoński i Timo Gottschalk mają za sobą odbywający się przed dwoma tygodniami start w Baja Aragon.

To będzie ostatnia runda Pucharu Świata w rajdach Baja. Dwa tygodnie temu miałem bardzo dobre tempo, niestety usterka motocykla pokrzyżowała mi plany. Mam nadzieję, że te zawody uda mi się przejechać bez przygód, i że powalczę o jak najlepsze miejsce. Przed nami trzy dni jazdy, mam nadzieję na dobry występ – powiedział przed wyjazdem na Węgry Adam Tomiczek, zawodnik ORLEN Team.

Zarówno Tomiczek, jak i Giemza na Węgrzech pojadą na Husqvarnach 450 przystosowanych do tego typu rajdów. Będzie to pierwszy start obu motocyklistów w Hungarian Baja.

Mieliśmy przed tymi zawodami chwilę na regenerację. Ostatni okres był intensywny pod kątem wyjazdów zagranicznych. Jedziemy drugie zawody z rzędu na tym samym motocyklu, dzięki czemu jesteśmy do niego przyzwyczajeni i fajnie go czujemy. Nie miałem jeszcze okazji startować na tych zawodach, dlatego nie wiem czego się spodziewać. Z tego co widziałem czeka nas sporo kilometrów „oesowych”, lista startowa również prezentuje się ciekawie, jadą tam zawodnicy, którzy biorą udział we wszystkich rundach pucharu Baja, więc na pewno rywalizacja będzie bardzo zacięta.– dodał Maciej Giemza.

Kolejnym startem zawodników ORLEN Team w Pucharze Świata w rajdach Baja będzie ORLEN Baja Poland, który zostanie rozegrany na przełomie sierpnia i września na poligonie w Drawsku Pomorskim.

Więcej na:

www.orlenteam.pl

https://www.facebook.com/orlenteam/

https://www.instagram.com/orlenteam_official/

https://twitter.com/teamorlen

(inf. prasowa i foto Biuro Prasowe ORLEN Team)

 

Przy okazji przedostatniej rundy serii Rok Cup Poland rozegranej w Bydgoszczy, byliśmy świadkami powrotu na kartingowy tor najlepszej obecnie polskiej zawodniczki w wyścigach samochodowych – Gosi Rdest.

Uczestniczka mistrzostw W Series tym razem zamieniła 270-konnego Tatuusa T-318 Formuły 3 na karta kategorii Shifter Rok. – Wzorem wielu znakomitych kierowców wyścigowych, postanowiłam poszerzyć swój zakres przygotowań do zawodów o karting. A nie ma lepszego treningu niż udział w samych wyścigach – tłumaczyła Rdest. Kiedyś zaczynałam od kartingu, który znakomicie kształtuje przyszłego kierowcę wyścigowego. Mój come back nie jest jednak łatwy, bo dopiero po raz drugi w życiu mam okazję prowadzić karta z manualną skrzynią biegów. Ale cały czas robię postępy, a sama jazda sprawia mi mnóstwo frajdy. Mam nadzieję, że uda mi się wystartować także w następnej rundzie Roka w Poznaniu.

 

 

Progres w wynikach Gosi był doskonale widoczny na Kartodromie Bydgoszcz. Po trzeciej lokacie w kwalifikacjach i przedfinale, Rdest, po znakomitym starcie, ukończyła wyścig finałowy na drugiej pozycji. Żyrardowianka ustąpiła miejsca jedynie Hubertowi Kowalczykowi (A. Wielkopolski), który triumfował we wszystkich wyścigach i w podsumowaniu rundy stanął na najwyższym stopniu podium obok Gosi Rdest (A. Rzemieślnik) i zdobywcy trzeciego miejsca – Mariusza Szymczaka (A. Leszczyński).

Rekord frekwencji tym razem padł w klasie Baby Rok, w której rywalizowało 24 zawodników. W tej kategorii klasą dla siebie był Rafał Paprota (A. Wielkopolski), który zdominował kwalifikacje i obydwa wyścigi główne. Drugą lokatę w zawodach zajął Jakub Kiwalski (A. Leszczyński), a trzecią zwycięzca poprzedniej rundy w Słomczynie – Marek Piórkowski (A. Wielkopolski).

Również w Mini Roku rywalizacja przebiegała pod dyktando jednego zawodnika. Maciej Gładysz (TTSK K-Team Tarnów) także i tym razem zgarnął komplet punktów za wygranie kwalifikacji i obydwu wyścigów głównych, co oznacza, że jest już tylko o krok od triumfu w końcowej klasyfikacji tegorocznego sezonu. Zacięty pojedynek o drugą lokatę stoczyli Franciszek Liszka (TTSK K-Team Tarnów) i Piotr Czaja (A. Leszczyński) i tak też wyglądało podium tej kategorii na torze położonym nad Brdą.

 

 

Niezwykle interesujące pojedynki obserwowaliśmy w klasie Junior Rok. Gustaw Wiśniewski (A. Rzemieślnik) i Olaf Tyrakowski (A. Wielkopolski) pokonali w kwalifikacjach Piotra Protasiewicza (Wallrav Racing Club), ale ostatecznie to syn znanego żużlowca okazał się skuteczniejszy. W przedfinale na ostatnich metrach wyprzedził Wiśniewskiego, a w wyścigu finałowym skutecznie bronił się przed atakami Karola Czepiela (A. Wielkopolski) i po raz drugi dotarł do mety jako pierwszy. Ostatecznie na podium w tej kategorii stanęli: Protasiewicz, Kamil Grabowski (HAWI Racing Team) i Wiśniewski.

Z kolei w Senior Roku komplet punktów zdobył Kacper Nadolski (A. Wielkopolski), który wyprzedził Adama Szydłowskiego (UKS SMS Łódź) i Franciszka Palmirskiego (A. Wielkopolski). Palmirski zajął drugą lokatę w przedfinale i znajdował się na pozycji wicelidera w finale, ale podczas siódmego okrążenia wypadł z toru i nie ukończył wyścigu.

 

 

Także w Bydgoszczy zawodnicy nominowani do Akademii Orlen Team oraz ci, którzy mieli szczęście w losowaniu, otrzymali po komplecie opon ufundowanych przez sponsora strategicznego serii, koncern PKN Orlen. Natomiast szósta i zarazem ostatnia tegoroczna runda Rok Cup Poland odbędzie się w dniach 31 sierpnia – 1 września na kartingowej części toru Poznań.

Wyniki V Rundy ROK CUP POLAND 26-27 lipca 2019

(inf. prasowa Rok Cup Poland, fot. Joanna Lenart)

Po ponad miesiącu przerwy najlepsi motocrossowcy wracają do rywalizacji o Mistrzostwo Polski 2019. W dniach 3-4 sierpnia, areną IV rundy ORLEN MXMP będzie tor w Lipnie. Organizator – LKS JASTRZĄB LIPNO - zadba zapewne, by wymagający, piaszczysty tor został przygotowany we właściwy sposób, sprzyjający efektownej, ale sportowej i w duchu fair play rywalizacji. Walka o tytuły w ORLEN MXMP zaczyna wkraczać w decydującą fazę, w każdej z klas jest jeszcze sporo pretendentów, którzy mają ochotę poprawić swoje miejsca w klasyfikacji, a nawet dołączyć do pierwszej trójki.

 

Organizator zadba zapewne również o szereg atrakcji dla kibiców w każdym wieku. Jedną z nich będzie zapewne niedzielna sesja autografów, podczas której będzie można osobiście spotkać naszych bohaterów, otrzymać od nich plakaty i pamiątkowe gadżety, oraz wylosować nagrody niespodzianki. Wśród zaproszonych na sesję są między innymi aktualni liderzy klasyfikacji Mistrzostw Polski oraz ulubieńcy miejscowej publiczności.

Centrum polskiego motocrossu w pierwszy weekend sierpnia będzie znajdować się na torze w Lipnie, a dla kibiców to wystarczający argument do obecności. Jest jeszcze jeden, najważniejszy powód, dla którego powinniśmy się jak najliczniej spotkać w Lipnie, oczywisty dla wszystkich sympatyków polskiego motocrossu – „JEDZIEMY DLA UPAMIĘTNIENIA #262”.

Serdecznie zapraszamy i do zobaczenia na miejscu!

Harmonogram zawodów

Motocrossowe Mistrzostwa Polski wspiera sponsor tytularny PKN ORLEN.

(inf. prasowa Biuro Prasowe ORLEN MX MP)